A bannerek alapvetően 3 nagy osztályba sorolhatóak:
Ezen bannertípusokat a reklámozók gyakran keverik, igyekeznek az egyes bannertípusok előnyeit kombináló megoldásokat létrehozni.
Az álló szalaghirdetés az internetes reklámozás első generációját képviseli, tulajdonképpen az oldalon elhelyezett grafikus elem. Ezek a bannerek többnyire .jpg vagy egyéb képformátumú bannerek. Nagy előnyük, hogy gyakorlatilag minden weboldalon helyet kaphatnak.
Hátránya, hogy régimódinak és unalmasnak tűnhet a legújabb fejlesztésű bannerekhez képest, valamint hogy az álló reklámcsík iránt soha nincs akkora érdeklődés, mint egy mozgó vagy egy interaktív lehetőséget magában rejtő iránt. Az átkattintási arány (a banner száz megjelenésből hányszor kattintottak rá a bannerre a látogatók) alacsonyabb, mint a mozgó vagy interaktív bannereknél, de ez korántsem jelenti azt, hogy nem hatékonyak!
Az álló kép alapú bannerek tetszőleges méretben elkészíthetőek az Ön igényeinek megfelelően.
Ezt a banner típust azoknak javasoljuk, akik
A mozgó hirdetés folyamatosan változik, mozog, pörög, vagy még bonyolultabb mozgást végez, legtöbbször valamilyen animáció formájában. Technológiája főleg GIF szabványokon alapul, és 2-20 képkockából áll. A mozgó bannerek előnye, hogy az animáció vonzza a tekintetet, így a rákattintási arányuk sokkal jobb, mint álló társaiké. Ezen kívül több információt lehet adott területen megjeleníteni.
Ha váltakozó képeket szeretne a bannerjébe, vagy csak kevés mozgást szeretne a bannerjében látni, akkor az megoldható .gif formátumban. Bár azt a technikát napjainkban már szinte teljesen uralja a flash, a mozgó banner egyszerűségéből fakadóan azért vannak előnyei a flash-ez képest.
Ezt a banner típust azoknak javasoljuk, akik
Ha mozgó és igazán figyelem-felkeltő banner-t szeretne, akkor azt érdemes flash formátumban elkészíteni.
Ezt a banner típust azoknak javasoljuk, akik
A szalaghirdetések ezen fajtája egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Lényege, hogy játékra készteti a felhasználót. Már maga a banner interakcióba lép a felhasználóval: kérdéseket tesz fel neki, kérdőíveket töltet ki vele, opciók közötti választásra, vagy akár vásárlásra ösztönzi. Az ilyen reklámok esetében valódi interakcióról beszélhetünk, hiszen itt egy egyszerű kattintás nem elég. A látogató által adott "választól" függ a bekövetkező esemény, amely lehet akár egy újabb kérdés is, de gyakoribb, hogy a választól függően különböző aloldalakra viszi a látogatókat a banner.
Az interaktív szalaghirdetéseket két csoportra oszthatjuk aszerint, hogy HTML-vagy pedig rich media formátumban készültek.
HTML-formátumú bannerek viszonylag egyszerűek. A HTML lehetővé teszi, hogy a felhasználó aktívan bekapcsolódjon a reklám valamelyik pontján: kiválaszthatja, hogy a weblap mely részére kiváncsi, kérdéseket tehet fel, vagy részt vehet valamilyen játékban.
A Rich media elnevezés azt jelenti, hogy bonyolultabb technológiai megoldásokat építenek be magába a szalaghirdetésbe. Manapság egyre elterjedtebbek a Flash, CSS és Javascript technológiára épülő bannerek. Ezek az animáltságnak jóval magasabb szintjét teszik lehetővé: a bannerek képesek bármilyen méretben megjelenni gyakorlatilag az oldal bármilyen területén (akár már meglévő tartalmak fölött is), és tetszőleges audiovizuális elemekkel képesek a látogatók figyelmét magukra irányítani. A Rich media mozgókép, audió és videó technológiákat is tartalmaz.
Az animgif vagy animált gif bannerek olyan képformátumú bannerek, melyeknél minimális animációt tudunk biztosítani, mivel a gif bannerek esetében minden animációt képek sorozatával lehet előállítani. Ezért mérete sokkal nagyobb, mint a flash bannerek esetében, a legtöbb hirdetési szolgáltató pedig 70 kbyte méretű bannert fogad el. Az animgif bannereket levélben reklámként, illetve ritkább esetben portálokon használják.
A flash bannerek olyan .swf formátumú bannerek, melyek esetében lehetőség van látványos animációkat készíteni. Leggyakoribb felhasználási területük portálok, fejlécek.